Powszechnie
wiadomo, że koncerny samochodowe pracują pod silną presją rynku,
muszą szybko reagować na jego potrzeby, by wyprzedzić konkurencję
chociaż o pół kroku. Spełnianie wszystkich, często sprzecznych
wymagań jest bardzo pracochłonne i czasochłonne.
Ciągle
więc trwają poszukiwania alternatywnych dróg wdrażania nowych
wyrobów do produkcji.
Jedną
z nich jest wirtualne prototypowanie, od kilku lat stosowane we
wiodących koncernach motoryzacyjnych przy opracowywaniu nowych
modeli samochodów.
Polega ono na zbudowaniu realistycznego projektu maszyny i wykonaniu wielowariantowych symulacji numerycznych zachowań projektu w różnych warunkach, zmierzających do osiągnięcia rozwiązania optymalnego.
Przy
pomocy komputerów o dużych mocach obliczeniowych, wyposażonych w
zaawansowane oprogramowania projektowane są wirtualne modele, które
następnie poddaje się symulacjom dynamicznym i kinematycznym.
Zastosowanie
tego rodzaju prototypowania redukuje ilość wykonywanych prób na
modelach rzeczywistych, skraca czas wdrożenia oraz obniża koszty
rozwoju. Umożliwia ogólną optymalizację produkcji samochodów pod
kątem jakości, bezpieczeństwa i trwałości.
Obecnie
przodujące koncerny samochodowe budują całe laboratoria
wirtualne, gdzie wykorzystywane są wirtualne modele maszyn i
urządzeń testujące wirtualne samochody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz